Haringrock looft sponsor award uit
De organisatie van het Haringrockfestival laat haar waardering voor de sponsors komend jaar nog meer tot uitdrukking komen middels het uitloven van een zogenaamde Haringrock Sponsor Award. Een symbolisch ‘dankjewel’ aan de ondernemers door wiens bijdrage het Haringrockfestival jaar op jaar weer gerealiseerd kan worden.
Het Haringrockfestival leunt op 4 pijlers: publiek, muzikanten, vrijwilligers en sponsors. Allen zijn zij onmisbaar. Als een van de vier het af laat weten, zou dat het einde betekenen van Katwijks oudste festival.
Haringrock is inmiddels een evenement van allure wat voor de duizenden bezoekers nog altijd gratis is en daardoor een unieke status heeft binnen en buiten het vissersdorp.
Organisator Ton Frissen is erg blij met het animo van de sponsors om te participeren. ‘Elk jaar lukt het weer om de begroting rond te krijgen en dat is beslist geen vanzelfsprekendheid’, realiseert Frissen zich.
Haringrock is de ondernemers altijd goedgezind geweest. De organisatie van Haringrock was vorig jaar namelijk ook mede verantwoordelijk voor het initieren van de Katwijkse Vrijmarkt en het Ondernemersplein. Eencultureel succes dat in hetzelfde weekend als het festival vele bezoekers naar de Katwijkse kustgemeente trok.
Aan wie de Haringrock Sponsor Award wordt toegekend, wordt grotendeels bepaald door het Katwijkse publiek. Middels een enquete op Facebook kunnen de Katwijkers hun stem uitbrengen waarna de organisatie van Haringrock samen met Rabobank Leiden-Katwijk en de KOV (Katwijkse Ondernemersvereniging) uiteindelijk zullen bepalen aan wie Dennis Weening de bokaal op het Haringrockpodium zal overhandigen.
Haringrock wordt gehouden op vrijdag 6 en zaterdag 7 juli op het Katwijkse strand.