Haringrock krijgt eigen magazine
Katwijk, 26 februari 2018 – Om het Katwijkse openluchtfestival Haringrock nog meer luister bij te zetten, wordt dit jaar het allereerst Haringrock Magazine gepresenteerd. Op deze manier krijgt ook het goede doel van het jaar nog meer aandacht. Dit jaar is dat de Dirk Kuyt Foundation, van voormalig profvoetballer Dirk Kuijt.
Openluchtfestival Haringrock heeft een lange historie en daar valt heel veel over te vertellen. Naast de informatieve website, komt daarom een krachtig magazine te staan. Ton Frissen en Brian Issac van NEX Magazines hebben de handen ineengeslagen om dit nieuwe magazine tot stand te brengen. Ton Frissen: ‘Met deze multimediale aanpak hopen we nog meer mensen enthousiast te kunnen maken voor Haringrock, zodat het dit jaar een nog groter succes wordt dan het altijd al is.’
GOED DOEL
Elk jaar wordt er een goed doel gekozen dat op de steun van Haringrock kan rekenen. Dit jaar is dat goede doel de Dirk Kuyt Foundation. De gehele winst van Haringrock Magazine zal dan ook worden geschonken aan de Dirk Kuyt Foundation. ‘Door naast het festival een magazine uit te geven, hopen we de Dirk Kuyt Foundation nog breder te ondersteunen. Daar doen we ons uiterste best voor.’
OVER HARINGROCK
Haringrock ontstond in de jaren 80 van de vorige eeuw uit een initiatief van Katwijkse muzikanten en is door de jaren heen uitgegroeid tot een festival dat tot ver buiten de Bollenstreek geliefd is. Doel van het festival is een podium bieden aan Katwijkse bands, muzikanten en ondernemers. Haringrock 2018, de Katwijkse vrijmarkt en het Ondernemersplein zullen plaatsvinden op 6 en 7 juli en zullen naar verwachting meer dan 40.000 bezoekers trekken. Haringrock is volledig afhankelijk van vrijwilligers en sponsors.